2013年6月7日金曜日

Became a medical doctor after 35-year-old. How nice!

10+ years ago, I met a woman physician at the clinic. She said that she decided to
become a physician when she was in mid-thirty. She started to go to the medical
school when she was 35-year-old. She was early 50s when I met her, and she was
a great physician who took care of the patients very well.

At that time, I didn't understand why she became a physician in her 30s,
because it seemed a bit late to choose that kind of professional occupation.

However, I think I understand what she did now. She was brave as well as she found
the job what she wants to do in her life through her experience of the other jobs in
her 20s and early 30s. It's very natural that this happens to you, I think.

10年以上前、都内のクリニックで女性医師にお会いしました。彼女は35歳の時に、
医師になることを決めて、医学部に入学したそうです。私が彼女にお会いした当時、
彼女は50代前半でしたが、ひじょうに優秀な医師でした。

その当時、私には、彼女がどうして30代半ばで医師になろうとしたのか、
理解できませんでした。一般的に、医師になるには年齢的に多少遅いのではないかと
思えたからです。

しかし、今では、あの女性医師がなぜ30代半ばで医師を志したのか、
分かるような気がするのです。

彼女は勇気があるだけでなく、自分のしたい仕事(職業)を見つけたのです。
20代から30代前半までの経験を通して、やりたい仕事が分かったのです。

あなたにも、ごく自然に同じことが起こりえるのではないかと思えるのです。

0 件のコメント:

コメントを投稿